pirmdiena, 2011. gada 21. novembris

Mantojums

Nu jau man patīk strādāt skolā ar katru dienu arvien vairāk. Tuvojas Ziemassvētki un dažām grupām mācību noslēgums vēl drīzāk- jau 25.novembrī, tad nu nāk pie manis ar lūgumiem uzlabot atzīmes. Un es nevaru notēlot savu aukstasinīgās skolotājas lomu līdz galam, mana vājā sirds salūst,kad pienāk pie manis puisis, ar kucēna actiņām lūdzas,lai es ielieku 10, jo viņam 9 samazina stipendiju, bet stipendija ļoti vajadzīga... Un kā lai es pasaku,ka es palikšu pie saviem principiem un nedošu viņam iespēju saņemt kaut par pāris Ls lielāku stipendiju?
Gatavojos rītdienas smagajam darba cēlienam. Stundas man būs tikai divas, toties kādas - pie grupas, kura praktiski nerunā latviski vispār, ir bravurīgi, rupji un no mana skatu punkta - diezgan grūti paciešami. Problēma slēpjas ne tik daudz viņu uzvedībā, kā tajā, kas ir jādara. Puiši, kas turpmāko dzīvi pavadīs smērējot ķieģeļus ar ķiti un liekot tos taisnās sienās, ļoti ātri zaudē pacietību,ja viņiem jāpilda sarežģīti uzdevumi. Un šie sarežģītie uzdevumi citiem šķiet viegli un pašsaprotami. Tā nu mans lielākais izaicinājums ir atrast uzdevumus,kuri būtu viegli, kaut ko iemācītu puišiem un būtu vispār paciešami :)
Tā kā man pašai šī pieredze ar uzdevumu sastādīšanu bik pieklibo, tad nolēmu apskatīt skolotāja datorā man atstātos darbu failus. Jo vairāk pa tiem rakņājos, jo saprotu, ka tas ir milzīgs haoss. Mapīte iekš mapītes. Kontroldarbi atrodas mapītē "Kontroldarbi", "Darbi", "Uzdevumi" un kā arī burvīgākajā mapītē - "Viskautkas". :) Tik ļoti gribētos pieķerties un tos visus sakārtot. Un nevis pēc mistiskām pazīmēm, bet gan - Word'ā pildāmie darbi mapītē Word un nekur citur.
Runāju ar mācību pārzini un izrādās,ka nākošajā semestrī man būs krietnni mazāk apmācāmo, kas nozīmē ne tikai algas samazinājumu, bet arī salīdzinoši vairāk brīvā laika. Tad varbūt saņemšos? Cerams :)

2 komentāri:

  1. 5 gadus pavadot informātikas skolotāja amatā izstrādājas zināma sistēma pēc kuras grupēt savus darbus. Bieži vien no malas skatoties šī sistēma šķiet grūti saprotama.

    Atceros savulaik viens kolēģis, kurš izcēlās ar oriģinālas kārtības uzturēšanu savā darba vietā, man paskaidroja:
    Tas, kas atrodas man uz galda, tas absolūti nav haoss. Nedaudz parakņājoties savā kultūrslāni un nomērot ~ 10 cm no dokumentu kaudzes apakšas viņš izvilka tieši to 2 gadus veco dokumentu, ko bija solījis.

    AtbildētDzēst
  2. Jā, katram cilvēkam sava kārtība un tas ir pilnīgi normāli. Un jo vairāk lietu, jo lielāks bardaks tas viss kārtojums var šķist citiem.
    Mans sens draugs parasti mēdza manu kārtību raksturot ar "mākslinieciska kārtība". Un galvenais jau lai vienmēr pats orientējies kur kas ir... :)

    AtbildētDzēst